Inloggen

Klik hier om in te loggen.

Hulp op afstand

Klik hier om hulp op afstand te krijgen.

Status

Bekijk hier of er storingen bekend zijn.

Wilt u uw financiële huishouding verbeteren? Dan is het verkorten van uw time to cash periode essentieel. Zoals Peter Westerbeek in een ander artikel al benadrukte, omvat time to cash de volledige doorlooptijd van dossierregistratie tot aan de daadwerkelijke betaling van de geschreven tijd. Hoe kunnen automatische timers hierbij helpen?

Efficiënt tijd registreren met automatische timers
Het is geen geheim dat sommige tijdschrijvers slechts sporadisch hun tijd schrijven. Als het meezit declareren tijdschrijvers eens per dag hun tijd, een groot deel doet dit slechts eens in de zoveel dagen of per week. Door gebruik te maken van automatische timers worden tijdschrijvers echter bewuster van hun tijd en kunnen ze gemakkelijker de juiste omschrijvingen toevoegen. Maar hoe werkt dit in de praktijk?

Hoe werken automatische timers?
Binnen NEXTmatters is het eenvoudig in te stellen of u automatische timers wilt gebruiken. Zodra dit is ingesteld, start er automatisch een timer bij elke handeling waarop mogelijk tijd kan worden geschreven, zoals het openen van een Word-document of een e-mailbericht. Deze timers vragen u vervolgens of u de tijd wilt registreren. Het kan namelijk zo zijn dat u niet voor ieder document dat u opent of creëert een timer wenst, bijvoorbeeld als u binnen een dossier tegelijk werkt aan meerdere documenten. Het systeem neemt zelfs de naam van het document over en stelt een uurcode voor, gebaseerd op uw instellingen. 

U kunt eenvoudig instellen dat bij het starten van de timer voor het openen van documenten automatisch uurcode <A> wordt gebruikt, en voor het schrijven van e-mails uurcode <B>. De meegeleverde omschrijving is nuttig voor de klant om de urenregel op de factuur beter te begrijpen.

Eenmalig instellen voor gemakkelijk gebruik
Het instellen van de automatische timer is een eenmalige actie. U kunt zelf kiezen welke uurcodes u wilt gebruiken voor verschillende handelingen, zoals het openen van documenten of het schrijven van e-mails. En als u klaar bent met uw werk, stopt u eenvoudig de timer en past u indien nodig de tijdomschrijving en uurcode aan. Vervolgens verschijnt deze tijdregistratie in uw uurstaat, waar u indien nodig deze ook nog kunt aanpassen. Als u dit niet doet, blijft de timer doorlopen, ook in de mobiele app.

Het voordeel voor time to cash
Automatische timers zorgen ervoor dat u tijd direct en correct wordt geregistreerd, wat resulteert in accuratere omschrijvingen en minder correcties. Dit leidt tot een efficiëntere facturatie en dus snellere betalingen. Bovendien werken deze timers ook voor telefoongesprekken, mits u gebruikmaakt van de Xelion koppeling (NEXTcall) van Helder Telecom & ICT.

Op weg naar meer omzet en minder gedoe
Het gebruik van automatische timers is dus een slimme zet om uw time to cash periode te verkorten. Het leidt tot meer nauwkeurige facturatie, minder tijdverlies en uiteindelijk tot een gezondere financiële situatie voor uw praktijk. Blijf op de hoogte voor meer tips en tricks in ons volgende blog over de mobiele tijdschrijfapplicatie van NEXTmatters.

Aan de slag met automatische timers?
Vraag dan hieronder geheel vrijblijvend een demo aan. We vertellen u er graag mee over.