Inloggen

Klik hier om in te loggen.

Hulp op afstand

Klik hier om hulp op afstand te krijgen.

Status

Bekijk hier of er storingen bekend zijn.

Een pakket voor alle behoeften

Tiberghien is een onafhankelijk advocatenkantoor gespecialiseerd in alle gebieden van de fiscaliteit, 78 jaar geleden opgericht door Albert Tiberghien, ‘de Belgische vader van het belastingrecht’. Tiberghien werkt in vijf vestigingen met ruim 80 fiscale advocaten en zo’n 40 overige medewerkers voor ondernemingen, privépersonen en de publieke sector. Tiberghien biedt advies en bemiddelt, onderhandelt en begeleidt bij geschillen. Tiberghien hanteert een multidisciplinaire aanpak, waarbij fiscale kennis wordt aangevuld met o.a. samenlevings(vermogens)recht, family governance en compliance. Voor economisch advies werkt Tiberghien samen met T/A economics. Het vertrekpunt van de internationale dienstverlening is het samenwerkingsplatform T/A international, bestaande uit Tiberghien België, Tiberghien Luxemburg, T/A economics en Atlas Fiscalisten te Amsterdam.

In 2016 is de Tiberghien-organisatie overgestapt op NEXTmatters, de software voor de advocatuur van NEXTlegal. Over die transitie naar het nieuwe softwarepakket en het huidige gebruik spreken wij met Koen Van Duyse, partner en lid van de raad van bestuur, samen met Pascale Hens verantwoordelijk voor het transitieproject.

De Amerikanen trekken zich terug
“Wij werkten sinds ongeveer 12 jaar met drie aparte documentbeheer-, CRM- en financiële systemen naast elkaar. Die werkten op zich goed, maar waren niet geïntegreerd, waardoor we soms twee, drie of zelfs vier keer dezelfde gegevens moesten invoeren, met de bijkomende risico’s op fouten en incidenten. Bovendien waren de leveranciers Amerikaanse bedrijven met een afnemende aanwezigheid in Europa. Dit betekende dat in het onderhoud van de systemen en service – bijvoorbeeld bij wijziging van de wetgeving en de invoering van BTW –  de afstand tussen België en de Verenigde Staten zich steeds meer deed voelen. Wij moesten op zoek naar iets anders.

Een pakket voor alle behoeften
Wij zijn, ondersteund door een derde partij, eerst op de Belgische markt gaan kijken, maar de invulling van onze vereisten bleek hier niet voldoende aanwezig. Wel voor het financiële vlak, waarin het boekhoudpakket AFAS grotendeels kon voorzien. Maar het documentbeheersysteem van AFAS was te veel op productie gericht en niet op dienstverlening. AFAS heeft ons toen geattendeerd op NEXTlegal en NEXTmatters, dat wél grotendeels voldeed aan onze wensen en dus een prima aanvulling kon zijn op het boekhoudkundige deel van AFAS.